Dziecięcy telefon zaufania

  • Całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12,
  • Bezpieczny czat internetowy prowadzony jest na stroniehttps://brpd.gov.pl/sos-czat/.

Więcej na ten temat przeczytać można na stronie https://brpd.gov.pl/2020/12/07/startuje-calodobowy-dzieciecy-telefon-zaufania-iczat-internetowy/.

Rzecznik Praw Dziecka zainicjował przedsięwzięcie stanowiące jedną z możliwości odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży zmagających się z kryzysem psychicznym – całodobowy (bezpłatny) Dziecięcy Telefon Zaufania800 12 12 12 i dedykowany młodym ludziom czat internetowy prowadzony przez
profesjonalnych psychologów
.
Czat internetowy ma charakter nieodpłatny, nie wymaga również logowania ani instalowania aplikacji. Komunikacja odbywa się na stronie internetowej rzecznika – brpd.gov.pl, a obsługujący czat eksperci są osobami profesjonalnie przygotowanymi do udzielania dzieci i młodzieży takiego wsparcia.

Podejmując kontakt za pośrednictwem tych dwóch kanałów komunikacji uczeń uzyskać może natychmiastowe wsparcie, podzielić się swoimi
przeżyciami i wspólnie ze wspierającą osobą dorosłą zastanowić się nad rozwiązaniem swoich problemów.

Jak wynika z doniesień medialnych, badań, rozmów z najmłodszymi, a także profilu spraw, z którym zwracają się do Rzecznika Praw Dziecka dzieci oraz dorośli, młodzi ludzie każdego dnia borykają się z problemami przemocy rówieśniczej i domowej, nadużyciami ze strony dorosłych, depresją, hejtem – również w cyberprzestrzeni, niesprawiedliwym traktowaniem, brakiem zrozumienia, trudnościami okresu dojrzewania, uzależnieniami, samotnością, a także innymi problemami, których rozwiązanie wymaga odpowiedniego wsparcia, opieki i troski osób dorosłych – nie zawsze jednak tę pomoc otrzymując. Podczas, gdy na efekty wdrażanej reformy opieki zdrowotnej mającej na celu wzmocnienie pomocy psychologicznej i psychiatrycznej dla najmłodszych trzeba będzie jeszcze poczekać, jest ona potrzebna już dzisiaj.

NIE BÓJ SIĘ PROSIĆ O POMOC… NIE JESTEŚ SAM